11 Ağustos 2016 Perşembe

2014-2015 GEMİ HASAR ANALİZLERİ

2014-2015 GEMİ HASAR ANALİZLERİ

2014 YILI GENEL DURUM:
2014 Yılı itibari ile meydana gelen 75 “Total Loss” hasarı ile son 10 yılın en düşüğüne ulaşan Sigorta Marketlerinde  ; 2773 kaza rapor edilmiştir.
Genel olarak bakıldığında hasarların çoğunluğunun “Yük Gemileri ve ardından Balıkçı teknelerin de oluştuğu gözlenmektedir. Bununla beraber önceki yıllara oranla yangın ve infilak hasarlarında ciddi bir azalış gözükmektedir.
Analizler sonucu son sekiz yıl içinde ; bir Gemi de 19 hasar oluştuğu ve bununda “yangın- makine ve dümen arızası”ndan kaynaklandığı belirtilmiştir.
Bu durumda ,en zayıf noktanın her zaman Geminin inşasından kaynaklanmadığı ; her zaman değindiğim gibi “personel tecrübesinin yetersizliği, eğitim, acil durum hazırlıklarının yetersiz oluşu gibi önemli faktörlerin yanı sıra bakım esnasında Geminin emniyeti için daha çok tamir ve bakım işinin yapılması gerektiği sonucunu doğurmaktadır.
Özellikle son yıllarda büyük tonajlı Gemilerin markete çıkmış olması, buna paralel daha büyük riskleri ve büyük hasarları da beraberinde getirmiştir.
Gelecekte çok büyük hasarlarının meydana geleceği düşüncesi ağırlık kazanmaya başlamıştır ki bunun sadece Gemi ve Yükün değeri ile sınırlı kalmayıp aynı zamanda çevre kirliliği ve iş durması sonucu oluşacak zararların sonucu olacağı düşünülmektedir.
Son yıllarda gündemde olan “Cyber attack” sorununun ; Gemilerde gelişen teknoloji sonucu “Total Loss” lara sebep olacağı ve Tekne- Yük ve P&I Underwriterlarını zora sokacağı öngörülmektedir. Buna aynı Şirkette olan “Multiple” Gemilerinde dahil olacağı düşünülmekte ve Şirketlerin olası bu tarz senaryolara karşı ,uygun- hafifletici stratejileri belirlemeleri gerektiği tavsiye edilmektedir.
2014 de Kuzey Denizinde 55 Gemi hasarı rapor edilmişken, öncesi son 10 yılda 3 olarak rapor edilmiştir.
Kuzey Denizindeki yüksek riske karşı uygulamaya konulan “ Polar Code”a rağmen ; Gemiler için clean-up eğitimi ve Gemilerin bu yapıya uygunluğu göz önüne alınmalı, endüstriyel gelişmelere paralel “Code” revizyona ihtiyaç duyduğu belirtilmektedir.
Son yıllardaki diğer önemli  rizikolar arasına “Ebola Virüsü” ve “Korsanlık” da yer almış olup, Gemi Kaptanları ve sahiplerinin daha sıkı tedbirler alması önem arz etmiştir.
Bu sebeple özellikle her yazımda belirtiğim üzere , Sigorta teminatlarının ; hatır gönül işi ile değil gerekli risk analizleri yapıldıktan sonra Gemilerin yaş-tonaj- tip- ve seyir sahaları göz önüne alınarak mümkün olan en geniş teminat ile Sigortalanmaları ve Sigorta Marketinin sağlamlığına son derece önem verilmelidir.
Geminizin Sigortası ; ciddi bir hasar sonucu tüm iş hayatınızı , sosyal hayatınızda dahil olmak üzere ciddi şekilde etkileyecektir.
Sırf ; fiyat, eş dost , ahbap işi yaptırılan , gerekli alt yapısı olmayan, akademik donanımı olmayan kişi ve firmalara yaptırılan işler sonucu ciddi sorunlar yaşanmaktadır. Ayrıca  sadece “ Gemi Sigortalayan ” Şirket ve aracılar ile çalışmanız gerekir.
Unutmayın ki sonuçta kazanan yada kaybeden siz olacaksınız.27 yıllık iş hayatımda kimsenin devrilmez dediği Şirketlerin dahi ciddi hasarlar sonucu  nasıl sarsıldıklarını , sağlam teminat ve Sigortacısı olmayanların maalesef piyasadan yok olup  gittiğini çok gördüm.
Gemi Sigorta primleri ; diğer teminat türlerine göre daha yüksektir, bu yüzden bir kağıt parçasına değil para ödemekten ziyade, Poliçenizin en iyi teminat çerçevesinde olmasına ve sağlam Sigortacılarca imzalanmış olmasına dikkat edilmeli.
2014 ve 2015 yılları itibari ile “Lloyd’s List Intelligence Casualty Statistics.Analysis;AGCS” Raporlarına göre “Total Loss” durumları, bölgeleri, Gemi tipleri, hasar nedenleri aşağıdaki gibidir.

1 OCAK 2014/ 31 ARALIK  2014- BÖLGELERE GÖRE  TOTAL LOSS DURUMU

S.CHINA, INDO CHINA, INDONESIA & PHILIPPINES
             17
JAPAN, KOREA , NORTH CHINA
             12
EAST MEDITERANEAN & BLACK SEA
              7
BRITISH ISLES , N.SEA , ENG.CHANNEL , BAY OF BISCAY
              6
SOUTH AMERICAN WEST COAST
              3
SOUTH PACIFIC
              3
ARABIAN GULF AND APPROACHES
              3
WEST INDIES
              3
ICELAND AND NORTHEN  NORWAY
             2
WEST MEDITERRANEAN
             2
OTHERS
             17
TOTAL LOSSES BY REGION
             75
KAYNAK: LLOYD’S LIST INTELLIGENCE CASUALTY STATISTICS.ANALYSIS:AGCS




1 OCAK 2014 / 31 ARALIK 2014 GEMİ TİPLERİNE GÖRE TOTAL LOSS
 CARGO
    25
FISHERY
    14
PASSENGER
    7
TUG
    7
RO-RO
    5
CONTAINER
    4
BULK
    3
OTHER
    3
CHEMICAL / PRODUCT
    2
SUPPLY/ OFFSHORE
    2
BARGE
    1
DREDGER
    1
TANKER
     1
TOTAL
     75

KAYNAK: LLOYD’S LIST INTELLIGENCE CASUALTY STATISTICS.ANALYSIS:AGCS


1 OCAK 2014 / 31 ARALIK 2014 SEBEPLERİNE GÖRE TOTAL LOSS
FOUNDERED
       49
WRECKED / STRANDED
       13
FIRE / EXPLOSION
         4
HULL DAMAGE
         3
MACHINERY DAMAGE /  FAILURE
         3
COLLISION
         2
MISCELLANEOUS
         1
TOTAL
        75
KAYNAK: LLOYD’S LIST INTELLIGENCE CASUALTY STATISTICS.ANALYSIS:AGCS


                2010 / 2014 YILLARI TOTAL LOSS SEBEPLERİ
CAUSES
2010

2011
2012
2013
2014
GRAND TOTAL
COLLISON (INVOLVING VESSELS)
10
3
5

2
2
22
CONTACT
(E.G.HARBOUR WALL)


2


2
FOUNDERED
(SUNK,SUBMERGED)
64
43
55
69
49
280
FIRE/EXPLOSION
11
8
13
15
4
       51
HULL DAMAGE
(HOLED,CRACKS,
ETC)
4
3
5
1
3
16
MISSING / OVERDUE
1




1
MACHINERY DAMAGE/
FAILURE
4
6
15
2
3

PIRACY
2




2
WRECKED/STRANDED
(AGROUND)
22
28
25
20
13
108
MISCELLANEOUS
6

1
1
1
9
GRAND TOTAL
124
91
121
110
75

KAYNAK: LLOYD’S LIST INTELLIGENCE CASUALTY STATISTICS.ANALYSIS:AGCS

2014 DE MEYDANA GELEN ÖNEMLİ HASARLAR

·         ENARXIS- 18.003 GRT: 29 MAYIS 2014
SUSTAINED WATER INGRESS IN ENGINE ROOM.CARGO DISCHARGED

·         POSH MOGAMI- 18.060 GRT: 18 JULY 2014
SANK DURING FAILED SUBMERGING TRIALS. ONLY 6 OF THE CREW RESCUED.

·         ANA-10.208 GRT :-23  JULY 2014
      RAN AGROUND IN HEAVY SEAS CAUSED BY TYPHOON AFTER DRIFTED FROM     
      ANCHORING POSITION. ALL OF THE CREW RESCUED  

·         BEAGLE III- 12.630 GRT: 17 MARCH 2014
SANK AFTER COLLIDED WITH PEGASUS PRIME.ONLY 12 OF THE CREW RESCUED.

·         INA-10.931 GRT:21 NOVEMBER 2014
SENT FOR SCRAPPING AFTER SUSTAINED BLACKOUT BECAUSE OF SWITCHEDBOARD DAMAGE.

·         TAO YUAN-7065 GRT:25 AUGIST 2014
SANK AFTER COLLISION WITH GANG TAI TAI ZHOU

·         SEWOL- 6825 GRT- 16 APRIL 2014
CAPSIZED AND SANK AND ONLY 172 OF 476 PASSENGERS RESCUED.

·         SALOOS:6.950 GRT: 10 MAY 2014
SANK

·         KM SABAHAT-1805 GRT: 21 JANUARY 2014
SANK

·         BJL I- 2.555GRT: 14 JANUARY 2014
SANK

·         MUNAWAR FERRY:522 GRT:3 JANUARY 2014
SANK

·         MAHARLIKA-1.865 GRT: 13 SEPTEMBER 2014
SANK




 2015 YILI GENEL DURUM

2015 Yılı itibari ile bakıldığında ise diğer bölgeler de daha az hasarlar gözlemlenmekte iken ; Güney Çin, Endonezya ve Filipinler’de Total Loss hasarlarının artığını görmekteyiz.

Bu durum da “Allianz Global Corporate Speciality  Safety & Shipping Review 2016 ‘ da rapor edilen bölgelere göre Total loss ve tüm hasar raporları aşağıdaki gibidir.




  2015 TOTAL LOSSES IN ALL REGIONS:








TOTAL LOSSES 2015
TOTAL LOSSES 2014

S.CHINA, INDO CHINA, INDONESIA & PHILIPPINES
    
                22

                  19

EAST MEDITERANEAN & BLACK SEA

               11

                  12

JAPAN, KOREA , NORTH CHINA

                 8

                 12

BRITISH ISLES , N.SEA , ENG.CHANNEL , BAY OF BISCAY




                 4




                  7

ARABIAN GULF AND APPROACHES

                3

                  4

WEST AFRICAN COAST

                3

                  2

WEST MEDITERRANEAN

                  

                  2

EAST AFRICAN COAST

                 3

                  1

BAY OF BENGAL
                 2
                  3

RUSSIAN ARCTIC AND BERING SEA

                 2

                  2

BALTIC

                    2


WEST INDIES

                 1

                 3

SOUTH ATLANTIC AND EAST COAST OF S. AMERICA

                 2

                 3

ICELAND AND NORTHEN  NORWAY

                 2

                 3

SOUTH PACIFIC
 
                 2

                 3

GULF OF MEXICO

                 2

                 1

NORTH ATLANTIC

                   2

                 2





NORTH AMERICAN WEST COAST

                   2


UNITED STATES EASTERN SEABOARD

                   2

                    1

CANADIAN ARCTIC AND ALASKA

                1


SOUTH AMERICAN WEST COAST

                   2

                   3

AUSTRALASIA
                       
                   1


RED SEA

                   3


NEWFOUNDLAND

                   1

                   2

INDIAN OCEAN

                   1

                   1   

GREAT LAKES

                     

                   1

NORTH PACIFIC

                    1


CAPE HORN


                   1

SUEZ CANAL



PANAMA CANAL



SOUTH POLE



KIEL CANAL



GRAND TOTAL

                85

                   88


KAYNAK: ALLIANZ GLOBAL CORPORATE & SPECIALTY, SAFETY & SHIPPING REVIEW 2016






2015 de  meydana gelen Total loss dahil tüm Gemi hasarları bölgelere göre aşağıdaki gibidir.






ALL CASUALTIES INCLUDING TOTAL LOSSES –TOP 10 REGIONS 2015


EAST MADITERRANEAN AND BLACK SEA
                        484
BRITISH ISLES , N.SEA ,ENG. CHANNEL,BAY OF BISCAY
                        341
S.CHINA, INDOCHINA, INDONESIA, PHILIPPINNES
                        284
BALTIC
                       175
JAPAN , KOREA , NORTH CHINA
                       168
ICELAND AND NORTHEN NORWAY
                       133
NORTH AMERICAN WEST COAST
                        120
AUSTRALASIA
                        118
GREAT LAKES
                        115
WEST MEDITERRANEAN
                          76
OTHERS
                        673
TOTAL CASUALTIES BY REGION
                     2.687
KAYNAK: ALLIANZ GLOBAL CORPORATE & SPECIALTY, SAFETY & SHIPPING REVIEW 2016


2016 da kaza ve hasarsız günler dileği ile.

© Bu sitenin tüm Yasal Hakları saklıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder