31 Ocak 2018 Çarşamba

2016 SONU İTİBARİ İLE DÜNYA GENELİNDEKİ GEMİ HASAR ANALİZLERİ


2016 SONU İTİBARİ İLE DÜNYA GENELİNDEKİ GEMİ HASAR ANALİZLERİ

2016 yılında  Denizcilik Endüstrisinde 85 Gemi hasarı rapor edilmiş bulunmaktadır. Bunlara ait detayları aşağıda aktarmaya çalışacağım.

Çeşitli kaynakların yayınladığı Analiz raporlarından derlendiği üzere ; Bunların 23 ‘ ü Çin’in güneyi, Endonezya, Flippinler, Çinhindi bölgesinde , 12 ‘si doğu Akdeniz ve Karadeniz de meydana gelmiştir.

Bunların 30’ u Yük Gemilerinde , 8’i ise Yolcu Gemilerinde meydana gelmiştir ki bunların çoğu kötü hava şartları sebebi ile Batma / Batık şeklindedir.

Diğer yandan 2016 da 2611 Gemi kazası rapor edilmiş ki bunların çoğu ise Makine hasarları sonucu meydana gelen hasarlardır.

Bununla beraber İflasların getirdiği sonuçları takiben, personel ihmali ve maintenance yetersizliği de bu hasarların sebepleri arasında yer aldığı belirtilmektedir.

Denizcilik Endüstrisindeki ekonomik baskılar trendleri daha geniş ve daha etkili “Mega Ship”lere yönelmeyi beraberinde getirirken , yeni riskleri de oluşturdu.

Özellikle Asya da Yolcu Gemileri; ”Yangın, Fırtına” problemleri devam ederken, bunları “ kötü hava, yetersiz maintenance, regülasyonlara uyulmaması, fazla yolcu gibi sebepler de bu Gemilerdeki hasarlarda önemli etken oldu.

2016 da Korsan Saldırıları önceki yıllara göre azalma gösterirken ; Asya ve Batı Afrika da  Kidnapping / kaçırma olaylarında artış gözlenmektedir. 

Yapılan Analizler çerçevesinde 2007 -2016 yılları arasında Dünya genelindeki Total Loss’ların bölgesel dağılımı aşağıdaki gibidir.





Source;Lloyd’s List Intelligence Casualty Statisticts
Data Analysis & Graphic :Allianz Global Corporate & Specialty


Diğer yandan 1 Ocak  2016- 31 Aralık 2016 arasındaki 85 Gemi Hasarının bölgesel dağılımı aşağıdaki gibidir.

REGION
LOSS TOTAL
S.CHINA, INDOCHINA, INDONESIA, AND PHILIPPINES
         23
EAST MEDITERRANEAN AND BLACT SEA
         12
JAPAN, KOREA AND NORTH CHINA
         11
BRITISH ISLES,N.SEA,ENG. CHANNEL,BAY OF BISCAY
          7
EAST AFRICAN COAST
          4
S.ATLANTIC AND EAST COAST S.AMERICA
          4
WEST MEDITERRANEAN
          4
BAY OF BENGAL
          3
ARABIAN GULF AND APPROACHES
          2
CANADIAN ARCTIC AND ALASKA
          2
OTHER
         13
TOTAL LOSSES
         85
Source;Lloyd’s List Intelligence Casualty Statisticts


2016 da meydana gelen büyük tonajlı Gemi Hasarlarının bazıları aşağıdaki gibidir.

·    *    FEBRUARY 2016:

-          NEW MYKONOS ( 81.152 GRT) : TALAGNARO / MADAGASKAR AÇIKLARINDA OTURDU. 13 MAYIS 2016 DA BATTI.

-          OCEAN DREAM (17.042 GRT): BATTI

-          SALVADORE (8575 GRT): JIBEI ISLAND / TAIWAN DA OTURDU VE SONRA KISMEN BATTI.

·    *    MARCH 2016:

            -      TS TAIPEI (15.487 GRT):NEW TAIPEI CITY DE KÖTÜ HAVA ŞARTLARI SEBEBİ                     İLE GEMİ SU ALDI.

* MAY 2016:

              - SITEAM ANJA (28.027 GRT): MAKİNE DAİRESİNİ SU BASMASI SONRASI                           OTURDU.

 * JUNE 2016:

                 -BENITA (24.953 GRT): MAHEBOURG / MAURITIUS DA OTURDU VE 30                                  TEMMUZ  DA BATTI.


GEMİ TİPLERİNE GÖRE HASAR DAĞILIMLARI 2015-2016 YILLARI:




VESSEL TYPES
2015
2016
CARGO
   38
    30
FISHERY
   15
     9
BULK
   11
     4
PASSENGER
     7
     8
TUG
     6
     7
CHEMICAL / PRODUCT
     3
     6
RO-RO
     6
     8
OTHER
     4
     3
CONTAINER
     5
     3
SUPPLY/ OFFSHORE
     3
     2
BARGE

     2
DREDGER
     1
     1
TANKER


UNKNOWN
     2
     1
LPG

     1
TOTAL
  101
   85
Source;Lloyd’s List Intelligence Casualty Statisticts 

HASAR SEBEPLERİ 2015-2016





CAUSES OF LOSS
2015
2016
FOUNDERED (SUNK/ SUBMERGED)
   65
    46
WRECKED / STRANDED (GROUNDED)
   19
     15
FIRE / EXPLOSION
    7
     8
COLLISION
    6
     1
MACHINERY DAMAGE
    2
     8
HULL DAMAGE
    2
     4
MISCELLANEOUS
    
     1
CONTACT


MISSING/ OVERDUE

     2
PIRACY
    
    
TOTAL
   101
     85
Source;Lloyd’s List Intelligence Casualty Statisticts

Daha önceki yıllarda “Hull Damage”hasarlarının daha yüksek olmasına alıştığımız halde 2015 ve 2016 da bu hasarlarda  hatırı sayılır bir düşüş olması sevindirici.Ancak Total loss hasarlarında bu derece bir azalış maalesef henüz mevcut değil ve Makine hasarlarıda halen geçerliliğini koruyor ve bu alanda da ciddi bir azalış halen mevcut değil.

Tabiki bir hasar oluştuğunda Sigortacılar açısından Hasar oluşumuna sebebiyet veren “ ana faktör” önemlidir ki biz buna “Yakın Sebep / Cause Proxima” deriz. Yani hasar hangi sebepten oluşmuş olursa olsun neyin etken olduğu önemlidir. Ağır hava, İnfilak, su alma sonucu batma ki suyun nereden geldiği de önemlidir, batma sebebi , yangın sebebi gibi…

Doğal olarak bu unsurları en aza indirgemek ve Denizciliği daha çağdaş , modernize ve sistematik bir hale getirmek için pek çok ciddi Denizcilik organizasyonu ciddi çabalar ile yeni sistemler oluşturuyor ve Bayrak Devletleride bu doğrultular çerçevesinde yeni regulasyonlarla yeni uygulamalar getiriyor.
Benim içine girdiğim 1991 yılı Ocak ayından beri tüm gelişmeleri elimden geldiğince yakından takip eden biri olarak , Uluslararası ve Ulusal Denizcilik Endüstrisinde pek çok gelişmeye ve modernizasyona tabi olunduğu bir gerçek.

Deniz Sigortacılığı , teminatlar ve hatta Deniz Sigorta Hukuku bile pek çok ciddi değişime ve modernizasyona tabi oldu.

Tüm bunların daha da gelişeceği düşüncesi ile 2018 de hasarlardan uzak bir yıl geçmesi dileğiyle.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder