İlk yazımın devamı olan bu metinde günümüze kadar ki gelişmeleri paylaşacağım.
1997 yılında hizmet verilen Yabancı Ülke sayısı 4' den 9' a çıkarılmıştır.1998 yılında o dönem üyesi olduğumuz "Deniz Temiz Derneği"nin talebi üzerine 80 ülke Genelinde araştırma yapılarak, bu Ülkelerdeki "Deniz Kirliliği uygulamaları ve Müeyyide'leri" ile ilgili kapsamlı bir rapor hazırlanarak Dernek Yönetimine sunulmuştur.
Bu süre zarfından meydana gelen önemli Gemi hasarları "İngiliz Deniz Avukatları ve adjuster'ları tarafından " ödenmesi imkansız" olarak adledilmesine rağmen tarafımızca son kuruşuna kadar Donatana ödetilmiş ve bu hasar nevi ve çözümü açısından Londra'da "case " olarak okutulmuştur.
Bugüne kadar oluşan tüm hasarlar" Sigorta Priminin verilen uzatmaya rağmen zamanında ödenmemesi ve Surveyin talep edilen zamanda yaptırılmaması" gibi Donatan kusuru veya ihmali olarak kabul edilen durumlar dışında ne kadar sorunlu veya zor olursa olsun Sigortacılar tarafından Donatanlara son kuruşuna kadar ödetilmiştir.
Bize göre Brokerlik ; Teminatları çok iyi bilme, uygun Şirket temini, uygun risk yönetimi ve fiyatlandırılması ile beraber hasarların çözümü konusunda yeterli donanımın ve vizyonun olmasını gerektirir.
2000 yılında Yurt dışındaki Reasörörlerin ;20 yaş üstü Gemilere artık Teminat verilemeyeceğini deklare etmeleri sonrası;Ülkemizdeki Sigorta Şirketleri de Gemi sahiplerine artık 20 yaş üstü Gemilere teminat veremeyeceklerini ve yenilemelerini yapamayacaklarını bildirmeleri üzerine, çeşitli Armatör Grupları tarafından, tarafımızca Yurt dışında 20 yaş üstü Gemilere teminat verecek Sigorta Şirketleri veya Marketleri bulunması konusunda başvuruda bulunmuşlardır.
6 aylık bir çalışma sonrası o dönem Rusya'nın en büyük Sigorta Şirketlerinden bir tanesi ,20 yaş üstü Türk Bayraklı ve Yabancı Bayraklı Gemilere teminat verilmesi için bin bir caba sonucu ikna edilmiştir.
Ancak bir süre sonra maalesef;Türkiye'den birinin ilgili Sigorta Şirketini arayarak "Türk Bayraklı Gemilerden uzak durun, Türk Gemilerinin kondisyonu iyi değil, doğru düzgün prim ödemezler" diye yaptığı ihbar sonrası; Sigorta Şirketinin yöneticileri bizi arayarak ve bu ihbarı tarafımıza ileterek bu durumda Türk Gemilerine Teminat veremeyeceklerini bildirmişlerdir.
Sigorta Şirketini tekrar Türk Bayraklı Gemilere teminat vermesi için ; Rusya'daki Politik bağlantılarımızı kullanarak tekrar söz konusu Sigorta Şirketinin teminat vermesini sağlamak 3 ayımızı aldı.
ilerleyen dönemde bu Şirketi referans vererek ve hasar / prim oranını kullanarak; İskandinavya ve Rusya'daki diğer Sigorta Şirketlerini de 20 yaş üstü Gemilere teminat vermeleri hususunda ikna ederek; tekrar bir monopol yapının oluşmasını engelledik.
Bu süre zarfında Türk Lloydu Klaslı Gemilerin Yurt dışından Sigortalanma sorunu yaşanmaya başlandı.Bunun üzerine "Türk Lloydu"nun değerli yöneticileri ile görüşerek ; o dönem kendileri tarafından yurt dışındaki konferaslarda "Türk Lloydu"nun tanıtımı için hazırladıkları İngilizce Dosya ve CD' leri tarafımıza göndermeyi teklif ettiler. Bizde bu Dosya ve CD'leri çalıştığımız tüm Lloyd's Brokerlerine, P&I Klüplere ve yurt dışındaki H&M Market ve Sigorta Şirketlerine göndererek; Türk Lloydu'nun kriterleri, baz aldığı IACS üyesi Klas müessesesi, uygulamaları, Türk Lloydu Klaslı Gemilerin hasar durumunu içeren kapsamlı bir ön rapor ekinde gönderdik ve bunun sonucunda Tüm Dünya genelindeki Sigortacılarca "Türk Lloydu" Klaslı Gemilere Yabancı Sigortacılarca da teminat verilmeye başlanmıştır.
2006 yılında Kızıldeniz de aşırı yolcu yüklemesi sebebi ile batan Feribot'daki tüm yolcuların ölmesi sonrası; Yurt dışındaki Sigortacılar tarafından Kızıldeniz de yolcu taşımacılığı yapan gemilere H&M ve P&I- Passengers' liability teminatı verilmemeye başlanmıştır.
Bunun üzerine Kızıldenizde yolcu taşımacılığı yapan bir ülkenin Gemileri için tarafımıza yapılan başvuruda ; tüm çabalara rağmen hiçbir Broker tarafından Sigortacıların bu bölge de çalışan Gemilere teminat verilmesi için ikna edilemediği belirtilerek, bizden de bu hususta yardımcı olmamız talep edildi.
3 aylık çalışma sonucunda ; hem bir P&I Klübü P&I + Passangers' liability teminatı vermesi, hem Lloyd's underwriter'larca bu Klübe ek Reasürans verilmesi, hemde gene Rusya daki Lloyd's reasüranslı yukarıdaki Şirketi "Kızıldeniz deki bu yolcu Gemilerine bu teminat vermeleri konusunda ikna etmeyi başarıp, Poliçeleri temin ettik ve bekleyen bu Gemilerin tekrar Ticaretlerine başlamasını temin ettik.
Ayrıca bugüne kadar yaptıkları işin mahiyeti sebebi ile Teminat bulamayan Gemilere ilgili marketleri ikna ederek; Teminat verilmesini ve Ticaretlerini yapmalarını sağladık.
Bu işe yapmaya başladığımız ilk günden bu yana Tüm Risk satışını yaptığımız Gemilerin (H&M bazında) teminat seçimi ve ek klozlarını bizzat kendimiz oluşturarak ; Sigorta Şirketlerinden ve Marketlerinden teminat altına alınmasını sağladık ve bu sayede çözemediğimiz hiç bir hasar olmamıştır.
Bu vesile ile işimize var gücümüzle devam ederken ; bugüne kadar bize güvenen Tüm Yerli -Yabancı Gemi sahiplerine, Tekne Sigorta Marketlerine,Lloyd's Underwriter'larına, Lloyd's Brokerlerine, P&I Klüplere şükran ve teşekkürlerimizi sunarız.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder