2 Temmuz 2018 Pazartesi

KONTEYNER TAŞIMACILIĞINDA SİGORTA KAPSAMLARI


KONTEYNER TAŞIMACILIĞINDA SİGORTA KAPSAMLARI

YOĞUN SERMAYE YATIRIMI GEREKTİREN , BUNA KARŞILIK ÇALIŞTIĞI HATTA 7 İLE 9 TANE KONVENSİYONEL GEMİNİN İŞİNİ ÇEVİRECEK GÜÇTE OLAN KONTEYNER TAŞIMACILIĞI; YÜKSEK HIZ,MİNÜMUM LİMAN SÜRESİ, VE GENİŞ TAŞIMA SAHASI SEBEBİ İLE KONVENSİYONEL LAYNER’LARA NAZARAN DAHA AZ SAYIDA GEMİ İLE HATTIN GEREKSİNİMLERİNİ KOLAYCA SAĞLAMAKTADIRLAR.

BU GEMİLERİN SABİT MALİYETLERİ, DİĞER GEMİLERE GÖRE YÜKSEK OLMASINA RAĞMEN, SERMAYENİN DÖNÜŞ HIZI DİĞER GEMİLERE ORANLA YÜKSEK OLDUĞUNDAN , BİRİM TAŞIMA MALİYETLERİ DÜŞMEKTEDİR.

KONTEYNER’LAR İLE BİRLİKTE KOMBİNE TAŞIMACILIK DA ÖNEM KAZANMIŞTIR. KONTEYNERLARIN TAŞIYANA VE TAŞITANA SAĞLADIKLARI KOLAYLIKLAR;

-         - YÜK HASARLARINDA AZALMA,
-         - MALIN ÇALINMA RİZİKOSUNDA AZALMA,
-          -SİGORTA MALİYETLERİNDE TASARRUF,
-          -KOMBİNE TAŞIMA SİSTEMİNE ELVERİŞLİLİK,
-          - MALA AMBALAJ VAZİFESİ GÖRMESİ,
-          -TAŞIMADA DOKÜMHAN TASARRUFU,
-          - TAŞIMADA EKONOMİ,
-          -YÜKLERİ BİRLEŞTİRME İMKANI,

OLARAK SIRALANABİLİR.

KONUYA SİGORTA AÇISINDAN BAKILDIĞINDA , YÜK SİGORTALARI, P&I SİGORTALARI,KİRACININ SORUMLULUĞU ( CHARTERERS’ LIABILITIES) VE TRANSPORT OPERATÖRLERİN SORUMLULUKLARINI TEMİNAT ALTINA ALAN KUVERTÜRLER AÇISINDAN BAKILDIĞINDA İSE;

YÜK SİGORTALARI:

YÜKÜN TAŞINMASI SIRASINDA ; YANGIN, FIRTINA, ÇATIŞMA,HIRSIZLIK, GEMİNİN OTURMASI, KAYBOLMA,AKMA,TERLEME,İNFİLAK VE BOZULMA GİBİ RİZİKOLARA KARŞI TEMİNAT ALTINA ALINIR.ANCAK BU TEMİNATLARIN SİGORTACI TARAFINDAN VERİLMESİ YÜKÜN CİNSİNE GÖRE, ÖZELLİKLE YAKICI VE YANICI MADDELER AÇISINDAN FARKLILIK GÖSTERİR.

DİĞER BİR DEYİŞLE ; DAR ŞERAİT – GENİŞ ŞERAİT OLARAK VERİLMEKTEDİR.

DAR ŞERAİT: SADECE  “TOTAL LOSS” ( TAM ZİYA) HASARLARINA KARŞI VERİLİRKEN,

GENİŞ ŞERAİT: “ALL RISKS” YANİ YUKARIDA SAYILAN TÜM RİZİKOLARIN TEMİNAT ALTINA ALINDIĞI BİR KUVERTÜRDÜR.

BU ŞERAİTTE “HUSUSİ AVARYA FRANKO” NUN HARİÇ OLMASI HALİNDE; OTURMA, BATMA, YANGIN, ÇATIŞMA VEYA YANMA GİBİ GEMİDE MEYDANA GELEBİLECEK HASARLAR SONUCU , YÜKÜN HASAR GÖRMESİ BU KUVERTÜRÜN KAPSAMINDADIR.
HUSUSİ AVARYA FRANKO’ NUN DAHİL OLMASI HALİNDE YUKARIDAKİLERE İLAVE OLARAK; YÜKTE MEYDANA GELEN ISLANMA HASARI DA TEMİNAT ALTINA ALINMAKTADIR.

P&I / CARGO:

BURADA GEMİ SAHİBİNİN YÜK SAHİBİNE KARŞI TAŞIMA ESNASINDA YÜKTE MEYDANA GELECEK ZARARLARIN AŞAĞIDA BELİRTİLDİĞİ SINIRLAR ÇERÇEVESİNDE TEMİNAT ALTINA ALINMASIDIR.

-          -İSNİF HATASI, AMBAR TERLEMESİ SEBEBİ İLE YÜKTE MEYDANA GELEN HASARLAR,

-          -KONTEYNER VEYA BENZERİ BİR TEÇHİZATIN KÖTÜ KULLANIMI SONUCU MALIN UĞRADIĞI ZARAR,

-          -KONTEYNERLARA AİT ÖZEL TAKIMLARIN YÜKLEME, BOŞALTMA ESNASINDA KONTEYNER VE YÜKTE MEYDANA GELEN ZARARLAR,

-          -KONTEYNER VE BENZERİ TEÇHİZAT İLE KONTEYNER BAĞLAMA TEÇHİZATLARI VE KLİMA BAĞLANTILARINDA MEYDANA GELEN ZARARLAR,

-          -BİR KONTEYNER VEYA BENZER TEÇHİZATIN KÖTÜ KULLANIMI SONUCU ÖLÜM VEYA SAKATLIK SORUMLULUĞU,

      KISACA GEMİNİN TAŞIDIĞI VEYA TAŞIYACAĞI KONTEYNER NEDENİ İLE DOĞACAK SORUMLULUKLAR , KİRALANAN VEYA BAŞKALARINA AİT KONTEYNERLARA VERİLEN HASARLAR SONUCU KLÜP SİGORTALARININ KUVERTÜRÜNDE AĞIRLIK KAZANMIŞTIR.

TRANSPORT OPERATORS’ LIABILITIES:

BU KUVERTÜRÜN YÜK İÇİN KAPSAMINDA ; YÜKTE MEYDANA GELEN FİZİKSEL KAYIPLAR , CARGO ZARARLARI, FİNANSAL KAYIPLAR, HATA VE  İHMAL SONUCU YÜKTE MEYDANA GELEN ZARARLAR İLE KULLANILAN TECHİZATTA (KONTEYNER,TRAILER,HANDLING EQUIPMENT) MEYDANA GELEN ZARARLAR, GEREK BİR KAZA SONUCU , GEREKSE HATALI KULLANIM SONUCU MEYDANA GELEN FİZİKSEL KAYIP VE ZARARLAR VE  HERHANGİ BİR MÜŞTEREK AVARYA VEYA KURTARMA YARDIM SONUCU EKİPMANDA MEYDANA GELEN ZARARLAR, HARP, GREV, TERÖRİZM RİSKLERİ SONUCU MEYDANA GELECEK ZARARLAR TEMİN EDİLMİŞTİR.

BURADA DİKKAT EDİLECEK HUSUS; SÖZ KONUSU EKİPMANIN GEMİDE İKEN BU TÜR RİSKLERE MARUZ KALMASI HALİNDE GEÇERLİ OLDUĞUDUR.

ÜRETİM, DİZAYN BOZUKLUKLARI, YIRTILMA, AŞINMA ,MEKANİK VEYA TEKNİK ARIZLARA,ESRARENGİZ KAYBOLMA,AÇIKLANAMAYAN KAYIPLAR,IRKÇILIK VEYA BENZERİ HERHANGİ BİR AYAKLANMA SONUCU MEYDANA GELEN  ZARARLAR İLE BAŞKASINA KİRALAMA SONUCU MEYDANA GELEN ZARARLAR TEMİNAT HARİCİDİR.

CHARTERERS’S LIABILITIES: ( KİRACININ SORUMLULUĞU)

BU KUVERTÜR KİRACININ SORUMLULUĞUNU 3 ANA BAŞLIK ALTINDA TEMİNAT ALTINA ALMAKTADIR.

-         - YÜKÜN KAYBI VEYA YÜKTE MEYDANA GELEN ZARARLAR,

-          -GEMİYE GELEN ZARARLAR,

-          -MASRAFLAR

BURADA CARGO KAYIPLARINDA MEYDANA GELEN SORUMLULUKLARIN TEMİNAT ALTINA ALINMASI ”CHARTER PARTY”E BAĞLI OLARAK AŞAĞIDAKİ ŞEKLİDEDİR.

-       -   KÖTÜ İSTİFLEME,

-         -SHORTAGE ( HIRSIZLIK, SAYIM VB)

-          -YÜKLEME , BOŞALTMA İŞÇİLERİ TARAFINDAN VERİLEN ZARARLAR,

-          -TESLİM ETMEME ( YANLIŞ LİMAN, MALIN YERİNE ULAŞMAMASI VB)

OLARAK KUVERTÜR ALTINA ALINMAKTADIR.

GÜNÜMÜZDE KONTEYNER TAŞIMACILIĞINA VERİLEN ÖNEM SONUCU ALIŞKANLIK VE UYGULAMALARIN DEĞİŞMESİ İLE LİMANLAR ARASI OLAN TAŞIMA ANLAYIŞINI   "DOOR TO DOOR” ŞEKLİNE ÇEVİRMİŞTİR.



©    All rights reserved  / Bu sitenin tüm Yasal Hakları saklıdır.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder