3 Ağustos 2015 Pazartesi

PAYLAŞMAK İSTEDİĞİM ESKİ YAZILARIM POLLUTION 3


- Dalgıç ve uzman tesbitleri , Denizden ve Gemiden alınan numunelerle , labaratuvar tesbitlerini,

- Mahkeme kararı takip eder yerel ,yasal veya uluslararası uygulamalar çerçevesinde;

Temizleme masrafları, kirlenmeyi önleme ve tazminat  hüküm ve port otoritelerine ilişkin cezaları içeren para cezaları uygulanarak P&I klüp garantisi veya cash depozit talep edilerek gemi serbest bırakılır.

- Tüm bu işlemler esnasında hiç vakit geçirilmeden temizleme ve kirlenmenin artmasını önleme çalışmaları başlatılır.

            Temizleme masrafları tesbit edilirken kirlilik miktarı, nasıl temizleneceği , bunun için sarf edilecek efor önemli etken teşkil  etmektedir.

Kirlenme olayı genellikle ;

- Hasarlar sonucu,

- Tankların yıkanması esnasında sintine boşalırken kargo tanklarına ballast verilirken,

- Gemiden gemiye kargo veya yakıt aktarmada meydana gelir.

            Tüm bunların ışığında pek çok ülkenin bu konularda oldukça katı müeyideler ve ağır para cezaları uygulamakta olduğu aşikardır.

            Kasım 2008 de yürürlüğe giren Bunker Convention ile  1000 Grt den büyük Gemiler için ,Convensiyona taraf Ülkere yapılacak seferler halinde  Bunker CLC sertifikası bulundurma zorunluluğu getirilmiştr. Söz konusu Bunker CLC sertifikasını temin edebilmek için Gemin bağlı bulunduğu P&I Klüpten Blue Card temin etmek ve temin edilen Blue Card’ı,ilgili otoritelere göndermek sureti ile Bunker CLC sertifikası temin edilebilmektedr.

       Konvensiyona taraf ülkeler ;

Bahamas,Bulgaria,Cook Island,Croatia,Cyprus,Denmark,Estonia,Germany,Greece, Hungary,Jamaica,Latvia,Lithuania, Liberia,Luxembourg,Marshall Islands, Norway,Poland,Samoa, Sierra Leone,Singapure, Slovenia,Spain,Tonga,The United Kingdom

     Ayrıca  yeni “Çevre Kirliliğini önleme ve temizleme “düzenlemesinin 1 Mart 2010 da yürürlüğe girmesi beklenmektedir.Söz konusu düzenleme de; Çin limanlarına giriş ie ilgili

 

 

olarak 10.000 GRT ve üzeri Gemiler için MSA onaylı  Acente ile Çervre Kirliliğini önleme amaçlı anlaşma yapmayı şart koşmaktadır .Ancak 1 Mart 2010 yürürlüğe girecek düzenlemenin bu maddesinin ertelenebileceği de beklenmektedir.Çin Limanlarına gitmeden once P&I Klüpler ile durumu müşaade etmek faydalı olacaktır.

 

MÜGE PASİNLİ ŞAHİN

 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder