- Dalgıç ve uzman tesbitleri ,
Denizden ve Gemiden alınan numunelerle , labaratuvar tesbitlerini,
- Mahkeme kararı takip eder yerel
,yasal veya uluslararası uygulamalar çerçevesinde;
Temizleme masrafları, kirlenmeyi
önleme ve tazminat hüküm ve port
otoritelerine ilişkin cezaları içeren para cezaları uygulanarak P&I klüp
garantisi veya cash depozit talep edilerek gemi serbest bırakılır.
- Tüm bu işlemler esnasında hiç
vakit geçirilmeden temizleme ve kirlenmenin artmasını önleme çalışmaları
başlatılır.
Temizleme
masrafları tesbit edilirken kirlilik miktarı, nasıl temizleneceği , bunun için
sarf edilecek efor önemli etken teşkil etmektedir.
Kirlenme olayı genellikle ;
- Hasarlar sonucu,
- Tankların yıkanması esnasında
sintine boşalırken kargo tanklarına ballast verilirken,
- Gemiden gemiye kargo veya yakıt
aktarmada meydana gelir.
Tüm
bunların ışığında pek çok ülkenin bu konularda oldukça katı müeyideler ve ağır
para cezaları uygulamakta olduğu aşikardır.
Kasım 2008 de yürürlüğe giren
Bunker Convention ile 1000 Grt den büyük
Gemiler için ,Convensiyona taraf Ülkere yapılacak seferler halinde Bunker CLC sertifikası bulundurma zorunluluğu
getirilmiştr. Söz konusu Bunker CLC sertifikasını temin edebilmek için Gemin
bağlı bulunduğu P&I Klüpten Blue Card temin etmek ve temin edilen Blue
Card’ı,ilgili otoritelere göndermek sureti ile Bunker CLC sertifikası temin
edilebilmektedr.
Konvensiyona taraf ülkeler ;
Bahamas,Bulgaria,Cook
Island,Croatia,Cyprus,Denmark,Estonia,Germany,Greece,
Hungary,Jamaica,Latvia,Lithuania, Liberia,Luxembourg,Marshall Islands,
Norway,Poland,Samoa, Sierra Leone,Singapure, Slovenia,Spain,Tonga,The United
Kingdom
Ayrıca yeni “Çevre Kirliliğini önleme ve temizleme
“düzenlemesinin 1 Mart 2010 da yürürlüğe girmesi beklenmektedir.Söz konusu
düzenleme de; Çin limanlarına giriş ie ilgili
olarak 10.000 GRT ve üzeri Gemiler
için MSA onaylı Acente ile Çervre
Kirliliğini önleme amaçlı anlaşma yapmayı şart koşmaktadır .Ancak 1 Mart 2010
yürürlüğe girecek düzenlemenin bu maddesinin ertelenebileceği de
beklenmektedir.Çin Limanlarına gitmeden once P&I Klüpler ile durumu müşaade
etmek faydalı olacaktır.
MÜGE PASİNLİ ŞAHİN
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder