3 Ağustos 2015 Pazartesi

PAYLAŞMAK İSTEDİĞİM ESKİ YAZILARIM POLLUTION 2


ŞİLİ

            Bu ülkedede önemsiz kirlenme kazalarına karşı dahi ciddi para cezaları uygulanmaktadır.

 

 

 

 

ÇİN

            1982-1983 Yıllarından itibaren ciddi tedbirler ile temizleme ve hasarın restarosyonu şeklinde cezalar uygulanmaktadır.

KOLOMBİYA

            Gemilerin  P&I klüp kuralları ve poliçelerde ,ki bu poliçeleri

sızıntı , dökülme vb. kirlenme sonucu sorumluluklara ilişkin deliller ve limitler gösterilmelidir. Diğer latin Amerika ülkelerindeki gibi uygulamalar söz konusudur.

 

KÜBA

            Bu konuda oldukça katı olduğu bilinen Küba temizleme masraflarının yanı sıra hasar  öncesi durumuna getirmeye yönelik resterasyon masraf ve tazminatlarını da kapsar.

FRANSA

            Kirlenme cezaları oldukça yüksektir. Ayrıca üç aydan iki yıla kadar hapis cezası öngörülmektedir.Gemi kaptanları “French Maritime Prefecture”adı verilen kuruluşa Geminin ve kargonun full bilgileriyle , rotası, muhtemel kalış ve ayrılış süresini bildirmek ,ve FransIz kara sularının 50 mil in içinde herhangi bir kirlenmeye sebebiyet verip, vermediğini bildirmek zorundadır. Herhangi bir kurtarma operasyonu esnasında zorunlu olarak Fransız devletinin Salvorlarının kullanılması gerekmektedir.

ALMANYA

            Kanunları katı ve cezaları ağırdır.Herhangi bir hasar halinde otoriteler durumunu VHF veya telefonla kirliliğin tespiti ve cezalandırma prosedürünü gerçekleştiren bir kuruluşa bildirmek zorundadır.

JAPONYA

            Önemsiz kazalarda bile kirlenme için ağır para cezaları uygulanmakla beraber bu ii için oluşturulan fonlara önemli kesintiler yapmaktadır.

 

 

 

KUWEYT

            Ağır para cezaları ile beraber genellikle P&I klüp banka garantisi veya

cash depozit talep etmektedir. Özellikle “oil pollution” için .

 

MALTA

            ROCC adı altında bir kuruluş tarafından kendi uzmanları tarafından kirliliği tesbit etmekte ve ağır para cezaları uygulanmakta ve delillendirme sistemine son derece önem vermektedir.

YENİ ZELANDA

            Bu ülke 100 GT üzerindeki tüm gemilerden bir ücret almakta bunu güvenilir fon adı altında “Oil Pollution” önleme masraflarında kullanmaktadır. Katı yasaları vardır.

NORWEÇ

            Hapis ve para cezaları öngörülmektedir.Eğer insan hayatı ve sağlığına zarar verici boyutta ise daha ciddi müteyyideler uygulanmaktadır. MARPOL ve IMO’nun en kuvvetli destekleyicisidir.

PANAMA

            Bu ülkede Amerikanın yasa ve uygulamaları geçerlidir. Sertifika zorunluluğu ve ağır para cezaları öngörmektedir.

RUSYA

            Oldukça katı ve ağır para cezaları uygulanmaktadır. Bir seferinde temizleme ,önleme veya fon cezası tutarı USD 70 Milyonu bulmuştur.

SINGAPORE

            Ağır para cezaları ve katı uygulamaları vardır. Tokyo liman kotrolünün bir üyesi olarak katı bir denetleme mekanizması vardır.

GÜNEY AFRİKA

            Bu ülkede kıyıya 50 Miles uzaklıkta başlangıç limiti ile yasaklanan bir bölge bulunmaktadır. Yeni yasalar  ile baraber ağır para cezaları da beraberinde gelmiştir. P&I garantisi alınmadan geminin seferine izin verilmemektedir.

 

 

 

SUUDI ARABISTAN

            Kıyılarda 100 mil açığa kadar yakıt alımını yasaklamış ,ağır para cezalarını uygulayarak ,gemiyi temizleme düzenlemelerinin tamamlamakla cezalandırmayıda içeren bir dizi müeyide uygulamaktadır.

INGILTERE

            Oldukça katı uygulamaları ve cezaları olan ülkede sorumluluklarını temin edecek delil zorunluluğu aranmakta ve yakıt tahliyesi belirli sularda kesinlikle yasaktır. Ayrıca kanal trafiğini kontrol ve rapor eden UTS sistemi mevcuttur. 1994

yılında hazırlanan ve 103 tavsiyeden oluşan bir rapor hazırlanmış ve bu rapor deniz emniyeti ile kirlenmeyi  önleme çalışmalarını içeren bir boyutta hazırlanmıştır.Böylece sorumluluk , limitleri ,deniz emniyetini yüksek standartlarda tutma ve deniz kirliliğini minumuma indirgeme standatları oluşturulmaya çalışılmıştır.

VENEZUELLA

            Bu konuda uzman bir ülke olarak, birkaç çeşit yasası mevcuttur. IMO’nun bir parçasıdır. Diğer ülkelerde gözlendiği üzere ağır cezaları söz konusudur.

ÖNEMLİ DENİZ KİRLETME OLAYLARI

- NISSOS AMORGOS - YAKIT SIZINTISI - VENEZUELLE - USD 340 MILLION

- ATTANRANSCO - CALIFORNIA - 1990 - USD 18.1 MILLION

- AMERICAN TRADER - ALASKA - USD 12,8 MILLION HAM PETROL

- AMOCO CADIZ - 1978- ki günümüze dek meydana gelen en büyük felaket olarak bilinmektedir.

            Şunu unutmamak gerekirki küçük yakıt sızıntıları dahi çok büyük hasarlara sebebiyet verirler.

Uygulamada herhangi bir kirlenme anında

- Helikopter ve Port State controller tesbitlerini takibe , resim ve video çekimleri tamamlanır.

- Liman otoritesi Geminin yetkili acentasına durumu bildiren bir protesto gönderir.

- Takiben gemi tutuklanır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder