ŞİLİ
Bu
ülkedede önemsiz kirlenme kazalarına karşı dahi ciddi para cezaları
uygulanmaktadır.
ÇİN
1982-1983
Yıllarından itibaren ciddi tedbirler ile temizleme ve hasarın restarosyonu
şeklinde cezalar uygulanmaktadır.
KOLOMBİYA
Gemilerin
P&I klüp kuralları ve poliçelerde
,ki bu poliçeleri
sızıntı , dökülme vb. kirlenme
sonucu sorumluluklara ilişkin deliller ve limitler gösterilmelidir. Diğer latin
Amerika ülkelerindeki gibi uygulamalar söz konusudur.
KÜBA
Bu
konuda oldukça katı olduğu bilinen Küba temizleme masraflarının yanı sıra
hasar öncesi durumuna getirmeye yönelik
resterasyon masraf ve tazminatlarını da kapsar.
FRANSA
Kirlenme
cezaları oldukça yüksektir. Ayrıca üç aydan iki yıla kadar hapis cezası
öngörülmektedir.Gemi kaptanları “French Maritime Prefecture”adı verilen
kuruluşa Geminin ve kargonun full bilgileriyle , rotası, muhtemel kalış ve
ayrılış süresini bildirmek ,ve FransIz kara sularının 50 mil in içinde herhangi
bir kirlenmeye sebebiyet verip, vermediğini bildirmek zorundadır. Herhangi bir
kurtarma operasyonu esnasında zorunlu olarak Fransız devletinin Salvorlarının
kullanılması gerekmektedir.
ALMANYA
Kanunları
katı ve cezaları ağırdır.Herhangi bir hasar halinde otoriteler durumunu VHF
veya telefonla kirliliğin tespiti ve cezalandırma prosedürünü gerçekleştiren
bir kuruluşa bildirmek zorundadır.
JAPONYA
Önemsiz
kazalarda bile kirlenme için ağır para cezaları uygulanmakla beraber bu ii için
oluşturulan fonlara önemli kesintiler yapmaktadır.
KUWEYT
Ağır
para cezaları ile beraber genellikle P&I klüp banka garantisi veya
cash depozit talep etmektedir.
Özellikle “oil pollution” için .
ROCC
adı altında bir kuruluş tarafından kendi uzmanları tarafından kirliliği tesbit
etmekte ve ağır para cezaları uygulanmakta ve delillendirme sistemine son
derece önem vermektedir.
YENİ ZELANDA
Bu
ülke 100 GT üzerindeki tüm gemilerden bir ücret almakta bunu güvenilir fon adı
altında “Oil Pollution” önleme masraflarında kullanmaktadır. Katı yasaları
vardır.
NORWEÇ
Hapis
ve para cezaları öngörülmektedir.Eğer insan hayatı ve sağlığına zarar verici
boyutta ise daha ciddi müteyyideler uygulanmaktadır. MARPOL ve IMO’nun en
kuvvetli destekleyicisidir.
Bu
ülkede Amerikanın yasa ve uygulamaları geçerlidir. Sertifika zorunluluğu ve
ağır para cezaları öngörmektedir.
RUSYA
Oldukça
katı ve ağır para cezaları uygulanmaktadır. Bir seferinde temizleme ,önleme
veya fon cezası tutarı USD 70 Milyonu bulmuştur.
Ağır
para cezaları ve katı uygulamaları vardır. Tokyo liman kotrolünün bir üyesi olarak katı
bir denetleme mekanizması vardır.
GÜNEY AFRİKA
Bu
ülkede kıyıya 50 Miles
uzaklıkta başlangıç limiti ile yasaklanan bir bölge bulunmaktadır. Yeni
yasalar ile baraber ağır para cezaları
da beraberinde gelmiştir. P&I garantisi alınmadan geminin seferine izin
verilmemektedir.
SUUDI ARABISTAN
Kıyılarda
100 mil
açığa kadar yakıt alımını yasaklamış ,ağır para cezalarını uygulayarak ,gemiyi
temizleme düzenlemelerinin tamamlamakla cezalandırmayıda içeren bir dizi
müeyide uygulamaktadır.
INGILTERE
Oldukça
katı uygulamaları ve cezaları olan ülkede sorumluluklarını temin edecek delil
zorunluluğu aranmakta ve yakıt tahliyesi belirli sularda kesinlikle yasaktır.
Ayrıca kanal trafiğini kontrol ve rapor eden
UTS sistemi mevcuttur. 1994
yılında hazırlanan ve 103
tavsiyeden oluşan bir rapor hazırlanmış ve bu rapor deniz emniyeti ile
kirlenmeyi önleme çalışmalarını içeren
bir boyutta hazırlanmıştır.Böylece sorumluluk , limitleri ,deniz emniyetini
yüksek standartlarda tutma ve deniz kirliliğini minumuma indirgeme standatları
oluşturulmaya çalışılmıştır.
VENEZUELLA
Bu
konuda uzman bir ülke olarak, birkaç çeşit yasası mevcuttur. IMO’nun bir
parçasıdır. Diğer ülkelerde gözlendiği üzere ağır cezaları söz konusudur.
ÖNEMLİ DENİZ KİRLETME OLAYLARI
- NISSOS AMORGOS - YAKIT SIZINTISI
- VENEZUELLE - USD 340 MILLION
- ATTANRANSCO - CALIFORNIA - 1990 - USD 18.1 MILLION
- AMERICAN TRADER - ALASKA - USD 12,8
MILLION HAM PETROL
- AMOCO CADIZ - 1978- ki günümüze
dek meydana gelen en büyük felaket olarak bilinmektedir.
Şunu
unutmamak gerekirki küçük yakıt sızıntıları dahi çok büyük hasarlara sebebiyet
verirler.
Uygulamada herhangi bir kirlenme
anında
- Helikopter ve Port State
controller tesbitlerini takibe , resim ve video çekimleri tamamlanır.
- Liman otoritesi Geminin yetkili
acentasına durumu bildiren bir protesto gönderir.
- Takiben gemi tutuklanır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder